Tradução

Trabalhar na editora IT Mídia foi uma experiência fantástica. Tive a oportunidade de ver o dia-a-dia de uma redação, o que me trouxe não apenas conhecimentos profissionais como também pessoais. A revista era a CRN Brasil, no qual traduzíamos algumas matérias da CRN norte-americana. O jornalismo norte-americano é bastante diferente do brasileiro, por isso, os textos eram sempre adaptados.

Tradução: Michelle Amorim
Dell revela segredo do crescimento
Michael Dell diz que oportunidade com canais pode chegar a US$ 1 trilhão
Em sua primeira reunião com especialistas de Wall Street, em três anos de reestruturação de gastos, Michael Dell afirma que planeja fortalecer a participação em países emergentes, aumentando o volume de canais e parcerias com redes de varejo.

"Temos apenas 5% de presença entre as revendas. Quando adicionados serviços de infra-estrutura à oferta, as oportunidades com a rede indireta podem chegar a US$ 1 trilhão", afirmou.

Além de estabelecer o alvo nos países emergentes, a companhia incrementou a oferta de serviços, expandiu em 50% sua linha de notebooks e criou soluções específicas para o SMB. "Todas essas iniciativas foram possibilitadas pela expansão dos nossos canais, tanto no corporativo, como no varejo", explicou o fundador da fabricante de PCs.

O investimento no SMB e o corte nos gastos, como divulgado pelo Reseller Web, serão os principais fatores para o crescimento da Dell, segundo o executivo. Até 2011, a empresa deve cortar US$ 3 bilhões de suas despesas.

Segundo o presidente e CEO, atualmente, as oportunidades de venda com o canal respondem por cerca de US$ 260 bilhões, passando a US$ 300 bilhões em 2011. Mesmo com a projeção do rápido crescimento com os parceiros, o executivo mostra otimismo em relação à atuação direta, acreditando na evolução de ambas as frentes simultaneamente.

Por enquanto, Dell diz não ter intenções de realizar nenhuma grande aquisição. Porém, não descarta a possibilidade de unir-se a pequenas empresas. "Em algumas aquisições, podemos conquistar uma linha de produtos ou uma metodologia pontual, que pode favorecer o crescimento de toda nossa rede", diz.

Dell cita a aquisição da EqualLogic como um exemplo de estratégia bem sucedida. "Essa união foi fundamental. Estamos otimistas a respeito da tecnologia, pois nos coloca em uma posição de liderança", afirmou.

De acordo com o executivo, o enterprise e o setor público devem continuar no alvo dos negócios diretos da companhia. Ele afirma que esses segmentos vão impulsionar as vendas de tecnologias como a iSCSI, voltada à virtualização de storage e base da solução fornecida pela EqualLogic.


A original...


Michael Dell Tells Analysts Channel Growth Is Key

Michael Dell told analysts at his company's first meeting with Wall Street in three years that the company is moving ahead with plans to cut $3 billion in costs by 2011, and that the SMB market and its burgeoning channel will be key drivers to its growth going forward.

The Round Rock, Tex.-based company also has no intentions of making any big acquisitions in the near future, Dell said, although smaller ones may be in its future.

"I wouldn't hold your breath for a big acquisition," Dell said. "There are a number of network-effect acquisitions where we can acquire a product line or a key methodology or a key group of skills that we can leverage across our entire network. Our acquisitions will be that kind of thing."

He cited Dell's acquisition of channel-friendly iSCSI storage vendor EqualLogic as an example of Dell's strategy. "EqualLogic we do believe was an exceptional acquisition. We're very excited about the technology. It gives us leading position. In the fourth quarter of last year Dell already had the leading position in iSCSI storage," Dell said.
Software architecture, 10 GB Ethernet and virtualization will also provide enormous opportunities for Dell, he said.

He said Dell's regional and channel opportunities are presently about a $260 billion opportunity and will be about $300 billion in 2011, and that the company can grow both its direct and channel businesses simultaneously, although the channel business is expected to grow faster.

"We have only 5 percent share in this segment. We're expanding in emerging countries, channel partners, retail partners, these are a big part of our growth. When you add infrastructure services to the global opportunity it grows to over $1 trillion.," he said.

The company is expanding its services offerings, added 50 percent more product to its notebook lineup, created SMB-dedicated products and is targeting emerging countries. "All of these initiatives are enabled with the expansion of our channels, both in the commercial side and in retail," he said.

Dell said enterprise and large public customers will continue to be a target of its direct business and it will continue to drive enterprise product sales of technologies like iSCSI, blades and infrastructure services through its direct force.

In the SMB space, however, he said the company's resellers will be important to its strategy.
"The hardware opportunity in the
SME and services together is about a $400 billion business. We are strong in North America with 28 percent of the hardware share, but only 10 percent outside the US. This is where our Partner Direct Program will have the most relevance," Dell said.

Dell also discussed the company's plans to cut $3 billion from its expenses by 2011 by streamlining production and operational costs, using less expensive suppliers and manufacturers to build its systems and trimming staff. "We are approaching this from the perspective that there are absolutely no fixed costs at Dell and every area of the company is being pursued," Dell said.

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